Uitbesteden aan deskundigen

Veel zelfstandige ondernemers zijn het liefst met hun eigen onderneming bezig en niet met tijdrovende administratieve werkzaamheden. Denk bijvoorbeeld aan een klein bedrijf in de CAO-bouw of in de cao schilders. Een dergelijk bedrijf heeft helemaal geen behoefte aan veel tijdrovende administratieve werkzaamheden maar zijn veel liever bezig met bouwen of schilderen. De CAO in deze sectoren is zo ingewikkeld geregeld dat er veel tijd nodig is om je de regels eigen te maken en ook veel tijd om deze regels eigen te blijven. 

Het uitbesteden van deze werkzaamheden is daarom een goede oplossing om van de vele tijdrovende werkzaamheden af te komen, echter zit daar wel een kostenplaatje aan verbonden en dat houdt veel ondernemers tegen om uiteindelijk de stap te zetten die in de meeste situaties wel echt voordeliger is. 

Je kan bijvoorbeeld administratie uitbesteden. Het voordeel aan het uitbesteden van de administratie is dat je alleen nog hoeft te zorgen dat alle facturen bij het administratiekantoor komen. Het administratiekantoor zorgt dan wel dat alles op zijn plaats komt. 

Verder kan je alles van het personeel uitbesteden. Je kan dan bijvoorbeeld alle urenregistratie online gaan doen. Online urenregistratie is ook een soort uitbesteden. Soms kost het ook geld, maar in de gevallen dat het geen geld kost is het ook een soort uitbesteden. Met de online urenregistratie hoef je niet allemaal urenbriefjes uit te zoeken en verder te verwerken. 

Daarnaast kan je alle HR zaken zoals de uitbetaling van het personeel online regelen. Denk bijvoorbeeld aan het salarisadministratie RaetRaet is een programma dat speciaal is gemaakt om alle HR zaken te regelen. Met Raet kun je ook het personeel uitbetalen en loonstrookjes maken voor wanneer nodig. Raet is alleen wel een betaald programma. Het voordeel van het gebruik van Raet is dat je daarvoor naar een extern bedrijf moet die je naast de salarisadministratie ook kan helpen met ander advies. 

This entry was posted on April 11, 2017, in Huis. Bookmark the permalink.